Головна » Файли » Мої файли

Урок з літературного читання в 2 класі
21.04.2014, 18:05

Урок  з літературного читання в 2 класі

I семестр

Тема. Сербська казка ,, Жбан меду,,.

Мета:  активізувати знання про види казок. Ознайомитись  із сербською народною казкою. Вчити визначати основну думку, давати характеристику персонажам твору. Формувати вміння орієнтуватись у логічній структурі тексту : зачин, основна частина, кінцівка, розрізняти у тексті діалогів, мови автора і дійових осіб. Розвивати виразність читання, вміння складати продовження сюжету на основі знання про повтори в основній частині. Виховувати любов, повагу та інтерес до народної казки.

 Обладнання :  презентація до уроку, опорні таблиці, малюнки героів.

                                               Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Створення емоційного настрою на уроці.

         Продзвенів уже урок,

         Розпочинаємо урок.

  • Посміхніться, побажайте один одному гарних успіхів на уроці, подаруйте посмішку нашим гостям.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

  1. Перевірка домашнього завдання. Тест.
  • З букв правильних відповідей утворіть слово. Яке слово склали? ( казка).
  • Що таке казка? Які бувають казки?
  •  До якого виду казок відноситься казка, яку ми читали вдома? Чому?
  1. З метою правильної вимови звуків проведемо мовленнєву розминку

,, Звуковідтворення,,

  • Як гуде джміль?
  • Пролетів комар.
  • Як гуде жук?
  • Зашумів вітерець.
  • Подули на кульбабку.
  1. З метою вироблення вмінь чітко вимовляти слова, попрацюємо над скоромовкою.

    Лисеня і вовченя

    Їли ласощі щодня.

    Кожен мав велику ложку,

    Горщик порожнів потрошку.

  • Читання скоромовки класом,   ( повільно, швидше, швидко,)
  • Про кого розповідається в скоромовці?
  • Чому я використала скоромовку такого змісту?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Продовжуємо ознайомлення з казками народів світу. У кожного народу свої звичаї, традиції і звісно свої казки.

Сьогодні ми ознайомимося із сербською казкою ,, Жбан меду,,

Завдання уроку.

  1. Ознайомитись із змістом казки.
  2. Вчитись відтворювати послідовність подій у казці.
  3. Визначати головну думку твору.
  4. Визначати складові частини казки : зачин, основна частина, кінцівка.
  5. Виробляти навички правильного читання.

IV.V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання заголовка казки.

- Можливо вже знайоме вам слово ,, жбан,,? ( словничок).

- Як ви думаєте, про що йтиметься в казці?

- Кого вважають найбільшим любителем меду ?

А сьогодні ми дізнаємося, хто ще любить ласувати медом?

2. Читання казки ,, Жбан меду,, вчителем.

- Перед тим, як я буду читати казку, з’ясуємо значення слів.

 ( Словникова робота).

- Про що ця казка?

3.  Виразне читання казки  учнями. З’ясуємо послідовність подій в казці.

Читання казки по частинах.

- Коли відбувалися описані події?

- Чому лисичка била хвостом по лавці?

- Як лисичка вперше надумала обманути вовка ?

- Для чого лисичка кликала вовка в комірчину ?

 - Як  вона вирішила знайти винуватця?

- Як лисичці вдалося перехитрити вовка?

- Ми вже знаємо, що народні казки часто мають таку будову :

Зачин, основна частина, кінцівка.

Подивимось на с. 47 схему побудови казки.

- Чому в основній частині показано 3 повтори?

Чому лисичка назвала такі імена?

  1. Самостійна робота.

Учні з олівцем позначають в тексті зачин, закінчення казки.

  • Про що розповідається в зачині? В основній частині?
  • Чим закінчується казка ?

 

V.-ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Робота над характеристикою героїв.

- Хто головний герой казки?

-Кого названо братом ?

-Хто назвав вовчика братом ?

- Як одним словом можна сказати ?

Якщо це казка і в казці звірі розмовляють, то це герої казок.

2. Робота в групі.

1 група – дослідити, які слова характеризують образ лисички.

2 група – дослідити , які слова характеризують образ вовка.

3, 4 група – прочитати слова, дослідити , які слова притаманні людині.

  • Чи можемо сказати , що вовк і лисичка справжні друзі?
  • Яка основна думка казки? Чого навчає казка?
  • Справжній друг не підставляє, а виручає, допомагає. Потрібно вибирати друзів тільки тих, кого добре знаєш.
  1. Робота в групі.

,, Знайки,, - скласти кінцівку до казки;

,, Всезнайки,, - порівняти героїв з інших казок;

,, Актори,, - Читання казки в особах. ( учні в масках вовка і лисички читають діалог.

Звіт груп про виконання завдання.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Чи сподобалася казка?
  • Повернемося до завдання уроку, чи здійснилися ваші очікування?
  • Продовжити речення :

Я ознайомився….

Я навчився……

Ми досягли……

Самооцінка роботи на уроці за картками ,, Оціни себе,,

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 46 – 47., навчитись виразно читати казку. Намалювати до казки малюнок.

Категорія: Мої файли | Додав: superlovh
Переглядів: 5960 | Завантажень: 0 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 3.8/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: